Vad andra tycker, känner och bedömer
Nedan kan du läsa vad några av våra tidigare gäster tycker om sin vistelse. Vill du lämna en egen kommentar efter ditt besök? Gör jättegärna det!
All feedback – även konstruktiv kritik – är varmt välkommen. Vi tar den till oss för att hela tiden bli bättre, och publicerar den ofta här nedanför (ibland tillsammans med vårt svar).
"Perfekt bascamp för fiskehelgen med grabbarna"
"Vi var tre grabbar från Sala som drog iväg på en helhelg med fiske och hyrde stugan. Det var helt perfekt! Det fanns gott om plats på uppfarten för att backa in och parkera både bil och båttrailer, vilket ofta är ett gissel annars. Vi drog upp båten till Nedre Dalälvens fantastiska fiskevårdsområde, köpte fiskekort smidigt på plats och hade grymt fiske hela helgen. Efter långa, kalla dagar på vattnet var det guld värt att komma tillbaka till en varm och fräsch stuga, laga rejält med mat och ljuga om vem som tappade den största gäddan. Otroligt smidig direktbokning. Vi gör garanterat om det här nästa år!" – Micke, Tobbe och Linus, Sala
"En riktig pärla med personlig service"
"Vilken underbar stuga i Möklinta! Vi hyrde huset för en långhelg och är så otroligt nöjda. Barnen älskade att kunna springa direkt ut i skogen, och vi vuxna uppskattade lugnet. Att boka direkt via hemsidan var superenkelt och det kändes väldigt tryggt att ha personlig kontakt via SMS med värden. Stugan var jättefin och fräsch när vi kom. Hit åker vi absolut igen!"
– Anna med familj, Västerås
"From Jakarta’s city pulse to Swedish forest serenity"
"Traveling from the hectic megacity of Jakarta to this absolute silence was a surreal and wonderful contrast. My boyfriend (who is Swedish) and I rented the cottage to experience genuine Swedish culture and tranquility, and we got exactly what we dreamed of – with the deep forest right outside our door! The absolute highlight for me was trying horse handling and riding inside the round pen. The hosts were incredibly knowledgeable and patient, which made me feel completely safe. It was a magical experience to get so close to the animals in such a calm and harmonious way. A memory for life, we warmly recommend this!"
– Cathrine and boyfriend, Jakarta, Indonesia
Our response: Thank you for this review, Cathrine! Glad you appreciated the peace and quiet here. I have uploaded the video I took of you when you were riding in our round pen on our Quarter Horse – it is the world's fastest horse breed over a quarter mile, but as you noticed, they are fantastically stable and secure for riders of all levels. /Douglas
"Skönt att slippa dyra avgifter"
"Vi letade efter något prisvärt och lugnt bortom stadspulsen och hittade det här. Det är så otroligt skönt att slippa alla dolda serviceavgifter som alltid tillkommer på de stora bokningssajterna! Huset hade allt vi behövde, sköna sängar och ett bra kök."
– Johan och Maria, Stockholm
"Flexibelt och varmt bemötande"
"Vi bestämde oss med väldigt kort varsel för att åka iväg och fick ett fantastiskt trevligt bemötande. Snabba svar på WhatsApp och allt löstes hur smidigt som helst, trots att vi bokade samma morgon. Att vi fick välja om vi ville städa själva eller köpa till slutstädning passade oss perfekt. En väldigt personlig och genuin upplevelse från start till mål."
– Erik, Uppsala
"Tryggt och prisvärt för oss från utlandet"
"Ett underbart ställe för att uppleva den riktiga svenska naturen! Vi uppskattade verkligen gästfriheten och hur tydligt allt var med informationen. Att slippa krångliga avbokningsregler och veta att man får pengarna tillbaka om något händer, gav en enorm trygghet när man reser långt. Vi rekommenderar starkt att boka direkt här istället för via de stora plattformarna!"
– Thomas & Sabine, Tyskland
"Otroligt fräscht och hemtrevligt"
"Det märks verkligen att boendet tas om hand med mycket kärlek. Stugan var väldigt ren och välutrustad med fina och fräscha möbler som gjorde att det kändes som ett riktigt hem, inte bara en kal hyrstuga. Vi lagade alla våra middagar i köket och saknade ingenting. Ett stort plus för den enkla förskottsbetalningen och det snabba kvittot."
– Sofia & Anders, Örebro
"Mysig stuga, men vi saknade en grej..."
"Vi hade en fantastisk helg i lugnet och sov otroligt gott. Det enda lilla vi saknade i köket var en lite större kaffebryggare eftersom vi var fem vuxna som dricker mycket kaffe på morgonen, men vi löste det. Tack för en fin vistelse, vi kommer gärna tillbaka!"
– Karin med vänner, Gävle
Vårt svar: Stort tack för er feedback, Karin! Det är precis sådant här vi vill veta. Vi har nu köpt in en till pressbryggare som står redo på köksbänken. Varmt välkomna tillbaka!
"Perfekt bas för skogsutflykter"
"Helt rätt ställe om man vill koppla av och utforska skogarna runt Sala och Möklinta. Vi hade med oss egen fika ut i skogen varje dag. Hela processen från den första kontakten till att vi läste av elmätaren gemensamt innan vi åkte hem kändes oerhört proffsigt och ärligt. Kan verkligen rekommendera detta boende!"
– Familjen, Norrköping